diy solar

diy solar

Valence XP series A question!

I just discovered my XP will not balance its internal cells with its internal balancer unless it's tethered to the valence software on my laptop or the external U-BMS.
Right, it needs that external signal (whether from laptop or BMS) to issue the actual command to balance. I guess the proper way to say it would be "internal-balancing capable" rather than just internal balancing.
 
[QUOTE = "Justin Laureltec, message: 58620, membre: 1275"]
À droite, il a besoin de ce signal externe (que ce soit depuis un ordinateur portable ou BMS) pour émettre la commande réelle à équilibrer. Je suppose que la bonne façon de dire que ce serait « capable d' équilibrage interne » plutôt que simplement d'équilibrage interne.
[/CITATION]
 
Finally I think I will use this battery without bms. It cost me $ 200 and I'm going to install an online low voltage cut of it on my circuit. For the high voltage my 12-120 volt converter and my solar controller will do the job. I don't have enough knowledge to do more!
 
I would not recommend operating a Lithium-ion battery without a BMS. Best case, you are putting the health of your battery at risk. Worst case you could potentially over-charge one or more of your cells, causing excessive heat to build up within the battery and potentially a fire. Probably won't happen. But what if it did?
 
Finally I think I will use this battery without bms. It cost me $ 200 and I'm going to install an online low voltage cut of it on my circuit. For the high voltage my 12-120 volt converter and my solar controller will do the job. I don't have enough knowledge to do more!
At least get the USB rs-232 485 adapter so that way you can do a balance charge every once in awhile. The adapters are only like $15. I've seen some of my batteries take an extremely long time to do an initial balance.
 
At least get the USB rs-232 485 adapter so that way you can do a balance charge every once in awhile. The adapters are only like $15. I've seen some of my batteries take an extremely long time to do an initial balance.
Where are the adapters $15.. is this just the usb side?
 
At least get the USB rs-232 485 adapter so that way you can do a balance charge every once in awhile. The adapters are only like $15. I've seen some of my batteries take an extremely long time to do an initial balance.
Thanks Travis
 
[QUOTE = "Ped, Post: 56486, Mitglied: 1912"]
Warum sich mit einem BMS beschäftigen? Ich benutze keinen. Wechselrichter lassen es nicht unter 10% abfließen und Laderegler laden es nicht über 14,6 V hinaus auf.
[/ ZITAT]
.Ich habe mir vor zwei Jahren einen Valence Akku U27-12XP mit 138Ah verdient und wird ihn jetzt in meinem Wohnmobil einbauen..Bin total verunsichert wg. der Berichte und Mahnungen wg. BMS
.Der jetzt eingebaute Laderegler in meinem Hymer (Baujahr 2013) lädt zwei 90 Ah Akkus ..
.und das abfließen unter 10% sich selbst doch durch 3 auf dem Dach verbaute Solarmodule genannten bzw. kann man das ja dreht. Du meinst ich kann unter diesen Voraussetzungen den Akku bei mir einbauen ??
.Danke für eine Antworten
.
 
[QUOTE = "Ped, Post: 56486, Mitglied: 1912"]
Warum sich mit einem BMS beschäftigen? Ich benutze keinen. Wechselrichter lassen es nicht unter 10% abfließen und Laderegler laden es nicht über 14,6 V hinaus auf.
[/ ZITAT]
.Ich habe mir vor zwei Jahren einen Valence Akku U27-12XP mit 138Ah verdient und wird ihn jetzt in meinem Wohnmobil einbauen..Bin total verunsichert wg. der Berichte und Mahnungen wg. BMS
.Der jetzt eingebaute Laderegler in meinem Hymer (Baujahr 2013) lädt zwei 90 Ah Akkus ..
.und das abfließen unter 10% sich selbst doch durch 3 auf dem Dach verbaute Solarmodule genannten bzw. kann man das ja dreht. Du meinst ich kann unter diesen Voraussetzungen den Akku bei mir einbauen ??
.Danke für eine Antworten
.
Sie sollten diesen ganzen Valence Super Thread übersetzen und lesen. Nachdem Sie den Thread gelesen haben, werden Sie verstehen, dass es nicht sicher ist, die Batterien kontinuierlich zu wechseln, ohne den Balancer gelegentlich zu aktivieren.
 
Sie sollten diesen ganzen Valence Super Thread übersetzen und lesen. Nachdem Sie den Thread gelesen haben, werden Sie verstehen, dass es nicht sicher ist, die Batterien kontinuierlich zu wechseln, ohne den Balancer gelegentlich zu aktivieren.

Sie sollten den Valenz-Super-Thread übersetzen und lesen. Wenn Sie dies tun, werden Sie verstehen, dass es unsicher ist, die Batterien zu wechseln, ohne gelegentlich den Balancer zu aktivieren.
 
Back
Top