diy solar

diy solar

Rosen Solar from Alibaba, anyone have experience?

On USE now, 49.50 v on 3 batteries
Cell voltages all between 3301 to 3304
you are doing this on a per battery basis i should hope ?

continue till cells hit 3.45, repeat for others.

after all are doing, then connect them together again
 
would you happen to have grid or a generator ?
otherwise , given this is January ( and your dont live down under i assume) , it may take a whole lot of time
Yes I have a 6kva diesel generator, alas another problem there , the growatt inverters won't accept the charge ! Location is Kefalonia, Greece, 300 days of sun
 
Yes I have a 6kva diesel generator, alas another problem there , the growatt inverters won't accept the charge ! Location is Kefalonia, Greece, 300 days of sun
It may be time to pick up a small inverter generator. Your diesel is probably not putting out an acceptable AC sinewave to your growwatts. Inverter generators are much cleaner from a total harmonic distortion perspective. I know my MPP inverters reccomend Inverter generators for the GEN input, as the THD must be under 10% for it to accept the input.
You may also want to get a power supply and a small LiFePo4 charger for maintenance. For the charger, I use these folks on Alibaba. GREAT support.

 
Bonjour merci, je vais essayer ces paramètres que vous suggérez et je publierai bientôt les paramètres du commutateur BMS / dip
 
Bonjour,

Pourriez vous filmer votre installation, les câblages, faites afficher tous les paramètres de l'onduleur.
Mettez votre film sur youtube et envoyez le lien, comme ceci par exemple :


Nous pourrons peut être vous aider.

jerome
IMG_20230111_100456_303.jpgIMG_20230111_100507_703.jpg
 
Well I used all your settings and it just shut down ☹️ what would you suggest?Eh bien, j'ai utilisé tous vos paramètres et il vient de s'arrêter ☹️ que suggéreriez-vous ?
 
Eh bien, j'ai utilisé tous vos paramètres et il vient de s'arrêter ☹️ que suggéreriez-vous ? Eh bien, j'ai utilisé tous vos paramètres et il vient de s'arrêter ☹️ que suggéreriez-vous ?
Bonjour,
quel est le code défaut de l'onduleur et quelles sont les valeurs de tension des cellules des batteries s'il vous plait ?
votre groupe électrogène est-il accepte par l'onduleur?
 
Bonjour,
quel est le code défaut de l'onduleur et quelles sont les valeurs de tension des cellules des batteries s'il vous plait ?
votre groupe électrogène est-il accepte par l'onduleur?
fault code after shutdown is 56
cell voltages around 3325
generator has not been " accepted" ,
it will power the house but not charge the batteries

Le code d'erreur après l'arrêt est de 56 tensions
de cellule autour de 3325
le générateur n'a pas été « accepté »,
Il alimentera la maison mais ne chargera pas les batteries
 
Back
Top